Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Aktualności - POWSTANIE POLSKO-CZESKI SZLAK GRZBIETOWY” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

POWSTANIE POLSKO-CZESKI SZLAK GRZBIETOWY

Aktualności

2018-09-10

 

- pb-grzbiet2.jpg

- hrebenovkalogo-04.jpg

Gmina Bystrzyca Kłodzka jest uczestnikiem transgranicznego projektu, którego celem jest stworzenie czesko-polskiej trasy turystycznej. Poprowadzi ona wędrowców przez kilkanaście szczytów górskich...

Szczegóły o przedsięwzięciu pod linkiem: https://www.euro-glacensis.cz/clanky-zahiaeni-realizace-cesko-polske-hrebenovky.html

albo w poniższym załączniku:

 

Czesko-Polski Szlak Grzbietowy – wschodnia część

Numer projektu:              CZ.11.2.45/0.0/0.0/16_025/0001254

Partner Wiodący:             Euroregion Pomezí Čech, Moravy a Kladska – Euroregion Glacensis

Partnerzy:                         

Královéhradecký kraj

Pardubický kraj

Olomoucký kraj

Liberecký kraj

Sdružení Neratov, z.s.

Obec Deštné v Orlických horách

Obec Olešnice v Orlických horách

Městys Nový Hrádek

Obec Vysoká Srbská

Stowarzyszenie Gmin Ziemi Kłodzkiej

Powiat Kłodzki

Gmina Międzylesie

Gmina Bystrzyca Kłodzka

Gmina Duszniki-Zdrój

Gmina Radków

Gmina Miejska Nowa Ruda

Gmina Nowa Ruda

Łączny budżet                                                                  3 571 346,11 €

Dofinansowanie UE z EFRR                                          3 035 553,00 €

Dofinansowanie z budżetu państwa RCZ               97 950,00 €

Wkład własny partnerów                           437 843,11 €

Okres realizacji: 1.4.2018 – 31.10.2020

Cel projektu:

Głównym celem projektu jest stworzenie nowego transgranicznego produktu turystycznego pn. „Czesko-Polski Szlak Grzbietowy”. Zostaną odnowione i stworzone nowe transgraniczne połączenia tego ważnego historycznego szlaku pieszego, jak również zrealizowane będą nowe towarzyszące inwestycje w postaci wież widokowych i punktów informacji turystycznej. Projektowi będzie towarzyszyła kampania marketingowa i promocyjna przy wykorzystaniu tradycyjnych, jak i nowoczesnych metod i technologii informacyjnych ukierunkowanych dokładnie na potencjalnych zwiedzających.

Działania projektu:

Oznakowanie szlaku grzbietowego - pojawią się nowe specjalne oznakowania trasy pod nazwą Szlak Grzbietowy

Wieże widokowe – w ramach projektu zostanie zbudowanych 11 wież widokowych, w przypadku ośmiu z nich będzie to odbudowa nieistniejących obecnie historycznych wież/punktów widokowych lub wykorzystane zostanie inne dziedzictwo historyczne

Punkty Informacji Turystycznej – w ramach towarzyszącej infrastruktury turystycznej zostaną zbudowane dwa PIT, które powstaną w Novym Hrádku na wzniesieniu Šibeník w sąsiedztwie planowanej wieży widokowej oraz w Neratovie w bezpośrednim pobliżu budowanego mostu łączącego polską i czeską stronę granicy

Parking – w pobliżu powstającej wieży widokowej i PIT w Novym Hrádku zostanie zbudowany nowy parking

Odbudowa mostu w Neratovie - most zostanie zbudowany na granicznej rzece Dzikiej Orlicy i będzie bezpośrednio łączył Polskę z Czechami i dlatego uważany jest za symbol duchowego i fizycznego połączenia Polaków i Czechów

Kampania marketingowa - obejmuje stworzenie wspólnego logo Szlaku Grzbietowego, rozbudowę portalu internetowego www.hrebenovka.cz przy wykorzystaniu panoramicznych widoków, prezentację na portalach społecznościowych, wydanie materiałów drukowanych, mapy w bloczkach, prezentację produktu w formie kalendarza, opracowanie spotów wideo, ogłoszenia w regionalnym i ogólnokrajowym radiu i prasie, press trip, organizację konferencji. 

Więcej informacji na stronach:  https://www.euro-glacensis.cz/hrebenovka

- word.jpginformacja o projekcie

 - pb-grzbiet1.jpg

Zamieścił Bogusław Bieńkowski